
Munck Asfalt a/s gik i gang allerede 2026-05-22. Her er et par billeder til dem som ikke var hjemme og derfor ikke så dem i aktion.


Munck Asfalt a/s gik i gang allerede 2026-05-22. Her er et par billeder til dem som ikke var hjemme og derfor ikke så dem i aktion.

Den vedtagelse på generalforsamlingen, der vil blive mest synlig for alle.
Efter et grundigt forarbejde af hele to udvalg og en ligeledes grundig og engageret debat på generalforsamlingen endte et stort flertal med at beslutte sig for at tage imod det tilbud på OB baseret på granitskærver, som var indhentet fra Munck Asfalt a/s.
Så snart der foreligger en præcis tidsplan for arbejdet, vil den blive kommunikeret ud til alle medlemmer. Der vil blive tale om følgende faser i arbejdet: Først vil de skader, som er opstået på vejenes bærelag blive repareret med asfalt, og denne asfalt vil skulle have lidt tid til at størkne. Derefter vil de løse majssten fra den eksisterende belægning blive ’støvsuget’ bort, hvorefter den nye ’halvanden OB’ vil blive rullet ud og efterfølgende tromlet. Endelig – efter et par uger – vil løse granitskærver blive støvsuget bort.
Grundejerforeningen takker de medlemmer, der har lagt et stort, frivilligt arbejde i at skabe et oplyst grundlag for denne beslutning.
Henrik, SP44
Der har været et par forespørgelser til grundejerforeningens bestyrelse vedr. bekæmpelse af padderokkerne på legepladsen.
Jeg har i dag talt med gartneren og han oplyser, at der er IKKE sprøjtet, men hedvandsrenset, hvilket også efterlader brune planterester.
Fortsat god sommer!
Ulla SP 50
Den lange vandslange, som blev indkøbt i forbindelse med plantningen af æbletræerne, er nu fast udstationeret sammen med den lange stige bag transformatorhuset i hjørnet af fællesarealet.
Naturligvis til fri afbenyttelse for medlemmerne!


Så er Fibia næsten færdig med at lægge lyslederkabler ned i vejene på Skovparken.
Nedgravningen af kablerne er betalt af Fibia og er derfor sket uden udgifter for grundejerforeningen.
Alle, der har bestilt Internet og/eller kabel-tv leveret helt ind i huset, skulle have fået det. De, der fremover ønsker det, kan henvende sig til en af de serviceudbydere, der leverer på Fibias net. De vil så mod passende betaling få lagt den “sidste meter” fra vejen og ind i huset.
Vi har således nu adgang til at vælge blandt et antal udbydere, hvor vi tidligere kun kunne vælge en, hvis ellers vi ville have en fast forbindelse.
Med venlig hilsen
Jens Otto Sørensen
Årets generalforsamling afholdes tirsdag den 14. maj 2024 kl. 19.30 på Risskov Bibliotek.
Dagsorden, regnskab og budget rundsendes den 29. april.
Vi glæder os til at se jer!
Bedste hilsener på bestyrelsens vegne
Henrik Kaare Nielsen

Her ca. medio april 2024 gik malerfirmaet Thage W. Nielsen, der vandt udbuddet, i gang med de første huse.
Rækkefølgen er aftalt til at være byggetidspunktet startende med de ældste huse. Arbejdet starter med en grundig algeafrensning, der foregår med håndkraft og børste. Herefter males facaden i tre lag: grunder, mellemlag og slutlag.
Som det ses på et af billederne, arbejdes der som aftalt med materialer fra STO. STO er det firma, der har udviklet den facadeopbygning, som alle vores huse er bygget efter.
Forventningen er, at alle huse er malet færdig til efterårsferien, men vejrguderne har måske en anden mening?
Med venlig hilsen
Jens Otto Sørensen

Det solrige og blæsende forårsvejr får både planter og træer til at sukke efter vand. Det gælder også de nye æbletræer på fællesarealet ved legepladsen, som nu har fået poserne fyldt op med vand.
Ulla, SP50, og Ghita, SP17 stod for det meste af indsatsen, mens Mathias, SP27 lagde vand til.
Med venlig hilsen
Jens Otto Sørensen
Så har vores æbletræer fået vandingsposer på – og træerne står fint med grønne blade og endda også små blomster (allerede). Så mon ikke vi får en fin æblehøst i år?

Med forårshilsen
Knud Moos