Ny vejbelægning!

Den vedtagelse på generalforsamlingen, der vil blive mest synlig for alle.
Efter et grundigt forarbejde af hele to udvalg og en ligeledes grundig og engageret debat på generalforsamlingen endte et stort flertal med at beslutte sig for at tage imod det tilbud på OB baseret på granitskærver, som var indhentet fra Munck Asfalt a/s.
Så snart der foreligger en præcis tidsplan for arbejdet, vil den blive kommunikeret ud til alle medlemmer. Der vil blive tale om følgende faser i arbejdet: Først vil de skader, som er opstået på vejenes bærelag blive repareret med asfalt, og denne asfalt vil skulle have lidt tid til at størkne. Derefter vil de løse majssten fra den eksisterende belægning blive ’støvsuget’ bort, hvorefter den nye ’halvanden OB’ vil blive rullet ud og efterfølgende tromlet. Endelig – efter et par uger – vil løse granitskærver blive støvsuget bort.
Grundejerforeningen takker de medlemmer, der har lagt et stort, frivilligt arbejde i at skabe et oplyst grundlag for denne beslutning.

Henrik, SP44

Status på maling af husene

På grund af de mange regnvejrsdage i efteråret har det desværre ikke været muligt for malerne at nå at male alle husene i år. Malerarbejdet er derfor afsluttet for sæsonen med hus nr. 24.

Malerne vender tilbage efter påske, hvor husene fra nr. 2 til nr. 22 står for tur. Hvis vejret tillader det, forventes arbejdet at være færdigt omkring den 1. juni.

Vi takker for jeres tålmodighed.

Bedste hilsener,
Bestyrelsen
Henrik Kaare Nielsen

Opdatering om fibernet i Skovparken

Så er Fibia næsten færdig med at lægge lyslederkabler ned i vejene på Skovparken.

Nedgravningen af kablerne er betalt af Fibia og er derfor sket uden udgifter for grundejerforeningen.

Alle, der har bestilt Internet og/eller kabel-tv leveret helt ind i huset, skulle have fået det. De, der fremover ønsker det, kan henvende sig til en af de serviceudbydere, der leverer på Fibias net. De vil så mod passende betaling få lagt den “sidste meter” fra vejen og ind i huset.

Vi har således nu adgang til at vælge blandt et antal udbydere, hvor vi tidligere kun kunne vælge en, hvis ellers vi ville have en fast forbindelse.

Med venlig hilsen

Jens Otto Sørensen

Nu er malerne i gang med de første huse!

 

Her ca. medio april 2024 gik malerfirmaet Thage W. Nielsen, der vandt udbuddet, i gang med de første huse.

Rækkefølgen er aftalt til at være byggetidspunktet startende med de ældste huse. Arbejdet starter med en grundig algeafrensning, der foregår med håndkraft og børste. Herefter males facaden i tre lag: grunder, mellemlag og slutlag.

Som det ses på et af billederne, arbejdes der som aftalt med materialer fra STO. STO er det firma, der har udviklet den facadeopbygning, som alle vores huse er bygget efter.

Forventningen er, at alle huse er malet færdig til efterårsferien, men vejrguderne har måske en anden mening?

Med venlig hilsen

Jens Otto Sørensen